
Spelavgörande på STILL
Servicetekniker
Våra servicetekniker
Med en högspecialiserad roll som servicetekniker i ett välpositionerat företag kan du anta nya utmaningar på eget initiativ, trygg i vetskapen om att ditt engagemang kommer att löna sig. Delta på högsta nivå.
Aktuella lediga jobb som servicetekniker på STILL
Som servicetekniker hos oss ansvarar du för reparation, service och underhåll av el- och förbränningsmotordrivna truckar hos våra kunder. Du kommer också att genomföra felanalyser på mekaniska, hydrauliska och elektriska system för att identifiera möjliga grundorsaker och för att åtgärda befintliga defekter. Våra aktuella jobberbjudanden inom service hittar du här. Upptäck dina professionella möjligheter med premiummärket STILL. Bli en del av ett topplag!
En serviceteknikers arbetsmiljö
Våra servicetekniker på sina drömjobb hos STILL
Hitta din plats i vårt team.
Varför är vi bland världens ledande leverantörer av skräddarsydda intralogistiska lösningar för truckar, lagerteknik, mjukvaror och tjänster?
För att vi är ett riktigt bra lag! Varje position i vårt företag sysselsätter och attraherar fantastiska människor. Vi hjälper varandra och vårt teamwork skapar idealiska lösningar!
Varför ska du börja på STILL som servicetekniker?
Din arbetsdag börjar med din servicebuss som står parkerad precis utanför ditt hem. Det betyder att din arbetsdag börjar i det ögonblick du går ut genom ytterdörren. Du behöver inte byta fordon eller hämta upp material. Du åker bara raka vägen till din första kund.
Du är kontaktperson för våra kunder i din region och kan själv planera dina dagliga kundbesök. På så vis påverkar du dina arbetstider och upplägget under dagen. Största delen och ansvaret för denna planering faller på dig.
och är därför oumbärlig för våra kunder. Du representerar företaget och är en permanent kontaktperson som tar hand om våra kunder när truckarna behöver reparationer, service eller underhåll. Det innebär att du är i daglig kontakt med kunderna och säkerställer att våra STILL-truckar finns kvar i kundens lokaler på lång sikt.
Hos kunden agerar du som professionell expert för hela produktsortimentet. Oavsett om det är diesel- eller eltruckar, drag- eller lagertruckar, ligger lösningen i dina händer. Det betyder att du kan förvänta dig en mängd olika uppgifter och aktiviteter varje dag, samt uppdrag hos en mängd olika företag. Ibland kommer du att ge råd till en lokal mjölkbonde, ibland är det vagnparkschefen för ett stort logistikföretag som behöver ditt stöd.
Personlig och professionell utveckling är mycket viktigt för oss. Genom att delta i regelbundna utbildningar kommer du att lära dig mer om olika typer av truckar och kontinuerligt utöka din egen kompetens.
Vid sidan av teknisk expertis kommer din problemlösningsförmåga att visa sig vara helt avgörande. Varje kundbesök är unikt och kräver att du drar nytta av din kreativitet, kunskap och kundfokus. Självklart finns även dina kollegor på Teknisk Support till hands för att hjälpa dig med detta.
Du kan vara med och forma din egen professionella utveckling på STILL. Vår organisationsstruktur ger dig möjlighet att ta ditt nästa steg i karriären, kanske som specialist inom teknisk support eller som Regional Servicechef.
Attraktiva anställningsvillkor
Som servicetekniker på STILL har du ett spännande verksamhetsområde där du kommer att fortsätta utvecklas varje dag.
Detta inkluderar även attraktiva förmåner och villkor:
- Kollektivavtalsenlig ersättning
- Attraktiv arbetsmodell
Intervju - STILL Servicetekniker

- Namn: Nicolas Jöckel
- Spelplan: Hamburg filial
- Nyckelspelare på STILL sedan: 1 augusti 1991
- Spelposition: Servicetekniker
Hur hittade du till STILL?
Jag har känt till STILL sedan grundskolan. Jag gjorde en två veckor lång praktik på Hamburgs huvudkontor. Jag trivdes så bra att när jag slutade skolan sökte jag en lärlingsplats inom mekatronik på STILL och blev antagen. Efter den treåriga lärlingstiden anställdes jag till följd av mina goda prestationer och har varit anställd som servicetekniker sedan dess.
Varför bestämde du dig för att arbeta på STILL?
Efter skolan letade jag efter en lärlingsplats som jag skulle trivas på och där jag kunde utnyttja min kompetens. Dessutom ville jag lära mig ett yrke med en trygg framtid. STILL erbjöd just detta. Mitt nuvarande jobb är, och kommer att förbli, oumbärligt. Och slutligen är den service vi erbjuder våra kunder en viktig aspekt.
Hur fick du din nuvarande position?
Serviceavdelningen sökte kvalificerad personal och baserat på min prestation under utbildningen erbjöds jag ett jobb när den var klar.
Beskriv en typisk arbetsdag och din arbetsmiljö:
Min arbetsdag börjar ca 06:30. Innan jag sätter mig i min servicebil gör jag en inventering för att kontrollera vilka delar som har levererats under natten. Jag kör sedan till första kunden och utför nödvändiga reparationer eller service på aktuell truck. Beroende på hur akut det är kör jag sedan till nästa kund. Där genomför jag till exempel en skadediagnos och tar fram en lämplig reparationsoffert. Om kunden accepterar offerten beställer jag reservdelarna. I genomsnitt reparerar eller servar jag tre truckar per dag. Ibland byter jag plats tre gånger om dagen. Men ibland åker jag till samma kund i flera veckor med bara korta avbrott.
Vad gör ditt arbete på STILL så spännande?
Min tjänst på STILL gör att jag kan arbeta självständigt. För det mesta planerar jag mina uppdrag själv. Det betyder att min arbetsmiljö är väldigt varierande. Min fasta bas är en konstant.
Varför är du en nyckelspelare (på STILL)?
Jag tar med 25 års yrkeserfarenhet till serviceavdelningen. Tack vare mitt intresse och deltagande i utbildningar kan jag reparera nästan alla truckar. Därför kan jag hjälpa våra kunder med erfarenhet och kunnande och se till att de kan få ut det allra bästa av sina STILL-truckar.
Vilka har varit höjdpunkterna på ditt jobb på STILL hittills?
Installation och konfiguration av lagerhanteringsutrustning är alltid spännande. Monteringen av dessa produkter är inte en vardaglig uppgift utan kräver lagarbete. De levereras till kunden i enskilda komponenter. Så länge förhållandena på plats tillåter det kan de till och med monteras med en teleskopkran.
Något annat som alltid varit speciellt är att arbeta på mässor. Till exempel fick jag presentera våra produkter och STILL-tjänster för besökarna och kunderna på CeMAT i Hannover. Möjligheten att arbeta för STILL på en stor ledande mässa är en upplevelse utöver det vanliga. Dessutom får du träffa kollegor från andra branscher och knyta nya kontakter.
Slutför meningen: Att arbeta på STILL är…
fullt av variation.
Beskriv STILL (som arbetsgivare) med tre ord:
STILL är en internationell aktör. Men det engageras också socialt, t.ex. med räddningstjänsten ’Nothilfe Hans Still e. V.’, en företagsägd hjälporganisation för ”STILL:are” i nöd. Det är självklart också trevligt att få betalt för sina tjänster som anställd.
Vad gillar du mest med STILL?
Att det är ett traditionellt företag.
Var använder du annars dina kunskaper som nyckelspelare?
I min familj – om jag kan få ett ord i...