Diesel- och gasoltruckar

Prestera mer. Förbruka mindre.

State-of-the-art-motorteknik och optimalt anpassade drivkomponenter gör det möjligt: Diesel- och gasoltruckar från STILL är lika kraftfulla i drift som de är ekonomiska i sin förbrukning. De som arbetar i de rymliga förarhytterna upplever imponerande hanteringskraft med upp till 18 ton lastkapacitet som alltid kan styras exakt.

Tack vare det breda utbudet av modeller och utrustning kan du hitta exakt rätt fordon för din verksamhet: Från tuff utomhusdrift till drift i dammiga hallar eller körning i fuktiga miljöer. Tack vare användningen av inkapslade och robusta komponenter förblir de kraftfulla motviktstruckarna från STILL funktionsdugliga hela tiden.

Ergonomin är genomtänkt in i minsta detalj, vilket gör arbetet så bekvämt som möjligt hela dagen: Oavsett om det är ryggvänliga säten, stora insteg eller rymliga förarhytter - alla diesel- och gasoltruckar är designade för att optimalt skydda förarnas fysiska hälsa. Så att både föraren och fordonet alltid är redo att få jobbet gjort!

Grundläggande truck Ansökningstyp Operativt område
R Counterbalanced Rider Truck
X X-cellence Application
70 Outdoor LPG/Diesel Transport

Kontakt

Får ytterligare information, kontakta oss.

+46 40 626 71 00

Nedladdningar

Förfrågan till: Diesel- och gasoldrivna truckar från 1.6 till 8,0 t

Vi kommer att hantera din förfrågan så fort som möjligt.

Tilltal*

STILL Förbränningstruckar – diesel- och gasoltruckar

Även om eltruckar kan hantera gods på ett utmärkt sätt idag och har en relativt låg total ägandekostnad för flottan i de flesta industrier så kan förbränningstruckar fortfarande vara en mer lönsam lösning i vissa områden. De är vanligtvis något billigare än sina elektriska motsvarigheter, men deras långsiktiga driftskostnader är dyrare. På grund av detta rekommenderas de till företag som har ett visst behov av interntransport men där trucken inte är central i verksamheten. Utan frekvent och regelbunden användning skulle avkastningen på investeringen för ett elfordon ta för lång tid att uppnå. En annan viktig avgörande faktor för om en gasol- eller dieseltruck är rätt val är ventilationen på de platser där fordonen används. På grund av utsläppen av avgaser från en förbränningsmotor rekommenderas fordon som drivs på gasol och diesel för utomhusbruk, under tak, i öppna hallar etc. Beroende på kundanläggningens specifikationer kan STILL Sverige erbjuda en komplett lösning med både förbränningsdrivna truckar och moderna hybridfordon.

RCD/RCG-serien - dieseltruckar och gasoltruckar med utmärkt pris-kvalitetsförhållande.

RCD/RCG-serien med förbränningstruckar (diesel- och gasoldrivna) är solida och effektiva transportfordon tillgängliga i tre lastkapacitetsklasser från 1,6 till 5,0 ton: RCD / RCG 15-20, 25-35 och 40-50. De två produktlinjerna är resultatet av konstruktörernas önskan att minimera inköpskostnaden för truckarna samtidigt som den tillförlitlighet och robusthet som förknippas med STILLs varumärk bibehålls. De kännetecknas därför i första hand av god kvalitet till relativt låga investeringskostnader.

Gasol- och dieseltruckarna i RCG-serien har också höga poäng ur en ergonomisk synvinkel. Förarkomforten säkerställs av hydrauliska spakar nära sätet och en justerbar rattstång. Den vadderade hytten absorberar vibrationer vid färd i ojämn terräng. Designen med låg instrumentbräda, stora fönster och smala takstolpar i kombination med smala master och högkvalitativ standardbelysning ger utmärkt sikt runtom trucken. RCD/RCG-seriens diesel- och gasoltruckar finns tillgängliga med olika gaffellängder och mastalternativ. Hög restkapacitet och motoreffekt kompletterar modellerna, vilket resulterar i en mångsidig, kostnadseffektiv lösning för alla användningsområden i denna klass av truckar.

RX 70-serien - hybridtruckar med en lyftkapacitet från 1,6 till 8 ton

The RX 70 20-35-serien med gasol- och dieseltruckar var bland de första på marknaden inom intralogistik med hybriddrift. Lösningen används nu för alla fordon i serien RX 70 med en maximal nominell lyftkapacitet från 1,6 till 8 ton. Drivanslutningen gör det möjligt att uppnå utmärkt effektivitet och samtidigt minska bränsleförbrukningen. Detta leder till lägre driftskostnader och färre tankningar vilket sparar tid. RX 70 20/35 förbränningstrucken med hybriddrift är utrustad med en kraftfull gasol- eller dieselmotor och två elmotorer. Tack vare det perfekta samspelet mellan förbränning och elteknik förbrukar modellen från 2,4 liter bränsle (enligt EN 16796), vilket ger betydande besparingar och möjliggör optimeringskostnader i vagnparkshanteringsprocessen. STILLs flaggskepp finns i fyra lastklasser 1.6 - 2; 2,0 - 3,5; 4,0 - 5,0 och 6,0 - 8,0 t. Tack vare diversifierade utrustningsvarianter används fordon både på byggarbetsplatser och hos leverantörer av byggmaterial, på skeppsvarv, inom metall- och träförädlingsindustrin samt inom företagstransport och logistik. Kompakt struktur och exakt kontroll av lyfttekniken gör manövreringen av RX 70 enkel och rolig. Den bekväma hytten och det välfungerande manövreringskonceptet gör det möjligt att förhindra trötthet hos föraren och öka säkerheten.