Diesel- och gasoltruckar

Inklusive allt.

Kraftfull, effektiv och med låga utsläpp. Utrustade med den senaste motortekonologin, tillhandahåller STILL diesel- och gasoldrivna truckar med ren prestanda i alla situationer. Vi menar det verkligen: i princip alla modeller är långt under kraven för utsläpp, även utan partikelfilter. Vi erbjudet bästa möjliga prestanda i alla klasser från liten till stor. STILLs diesel- och gasoldrivna truckar plockar poäng både i tuff utomhusterräng och vid tunga inomhusjobb med stor godsomsättning. Tack vare sina inkapslade komponenter är trucken alltid redo, även i dammiga eller fuktiga miljöer. Dieseltruckarna är dessutom väldigt bränsleeffektiva: de använder upp till 17 % mindre bränsle än motsvarande konkurrent. Perfekt interaktion mellan människa och maskin, baserat på väl genomtänkt ergonomi. Ergonomiska säten, stora insteg och rymliga förarhytter lovar bekvämt arbete.

Grundläggande lastbil Ansökningstyp Operativt område
R Counterbalanced Rider Truck
X X-cellence Application
70 Outdoor LPG/Diesel Transport

Nedladdningar

Kontakt

Får ytterligare information, kontakta oss.

+46 40 626 71 00

Förfrågan till: Diesel- och gasoldrivna truckar från 1.6 till 8,0 t

Vi kommer att hantera din förfrågan så fort som möjligt.

Tilltal*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

STILL-truckar med förbränningsmotorer – instegstruckar och hybrider

Även om elektriska truckar kan hantera laster på ett bra sätt i de flesta branscher, samtidigt som de genererar en relativt låg total ägandekostnad för fordonsparken i vissa tillämpningar, är truckar med förbränningsmotor fortfarande en lönsam lösning. De kännetecknas av lite lägre pris än sina eldrivna motsvarigheter, men på lång sikt är deras drift dyrare. Därför rekommenderas de främst till företag med interna transporter som spelar en mindre roll i relation till kärnverksamheten vilket innebär att tiden för avkastning på investeringen för en jämförbar eltruck skulle bli för lång. Ett viktigt kriterium som avgör om en bensin- eller dieseltruck kan användas på ett visst företag är ventilationsnivåerna på de platser där uppgifterna ska utföras. På grund av avgasutsläppen rekommenderas fordon som körs på gasol och råolja främst för utomhusbruk, under väderskydd, i öppna hallar etc. och kan med framgång användas inom bland annat bygg, timmer, evenemang och syntetiska material. Beroende på kundens anläggning kan STILL Polska erbjuda ett komplett sortiment av truckar med förbränningsmotor eller hybridlösningar.

RCD/RCG-serien – mycket prisvärda truckar med förbränningsmotor

Truckar med förbränningsmotor i RCD/RCG-serien (diesel- respektive bensindrivna) är solida och effektiva transportfordon tillgängliga i tre kapacitetskategorier från 1,6 till 5,0 ton: RCD/RCG 15-20, 25-35 och 40-50. De båda tvillingserierna med truckar med förbränningsmotorer har utformats för att minimera kostnaden för truckköpet och samtidigt leverera de egenskaper som förknippas med varumärket STILL i fråga om pålitlighet och gediget utförande. Resultatet är att deras viktigaste egenskap är god kvalitet för relativt låga investeringskostnader. RCG-seriens bensindrivna truckar som drivs av en motor. RCD-dieselmotorerna kännetecknas också av god ergonomi i arbetet. Bekväm styrning tack vare de hydrauliska spakarna nära sätet och en justerbar rattstång. Den dämpade hytten absorberar vibrationer vid körning på ojämna underlag och dess konstruktion – med en låg instrumentpanel, stora fönster och smala takstolpar – i kombination med smala stativprofiler och förstklassig standardbelysning ger utmärkt sikt i alla riktningar. RCD/RCG-gaffeltruckar med förbränningsmotor finns med olika gaffellängder och olika stativ. I kombination med hög restkapacitet och hög motoreffekt gör detta modellerna i dessa serier till en universallösning som kan hantera alla tillämpningar som är typiska för denna fordonsklass.

RX 70-serien – en serie hybridtruckar med lyftkapacitet från 1,6 till 8 ton

Bensin- och dieseltruckarna i RX 70 20-35-serien var bland de första på marknaden för intralogistik med hybriddrivning. Lösningen kopierades sedan över hela fordonslinjen RX 70 med en maximal nominell lyftkapacitet från 1,6 till 8 ton. Drivkopplingen som används i dem. Förbränning med el ger utmärkt effektivitet och minskar samtidigt förbrukningen av bränsle. Detta innebär lägre driftskostnader, färre tankningar och tidsbesparingar. Dieseltrucken RX 70 20/35 med hybriddrift är utrustad med en kraftfull gas- eller dieselmotor och två elmotorer – en på varje hjul – som ger drivkraft. Tack vare det perfekta samspelet mellan förbrännings- och elteknik, drar modellen från 2,4 liter bränsle (i enlighet med EN 16796), vilket ger betydande besparingar och möjliggör optimering av kostnader i fordonsparkstyrningen. Flaggskeppet som STILL erbjuder inom dieseltruckar finns i fyra lastklasser 1,6–2, 2,0–3,5, 4,0–5,0 och 6,0–8,0 ton. Tack vare varierande utrustningsvarianter kan fordonen användas både på byggarbetsplatser och hos leverantörer av byggmaterial, på varv, inom metall- och träbearbetningsindustrin samt på företag inom transport och logistik. Kompakt konstruktion med exakt styrning och lyftning gör manövreringen av alla RX 70 IC-gaffeltruckar unikt enkel och rolig. Den bekväma kupén och det avancerade manövreringskonceptet gör det möjligt att förbygga trötthet hos operatören och ger ökad säkerhet.