Hälsa och säkerhet på första plats
STILL vidtar åtgärder
Information coronavirus
STILLs åtgärder för att säkra sin affärsverksamhet och vad våra kunder behöver veta nu.
Den snabba utvecklingen i Covid 19-pandemin utgör stora utmaningar för oss alla. Här informerar vi dig om de åtgärder vi har vidtagit för att skydda vår affärsverksamhet och våra kunders, anställdas och affärspartners hälsa.
Håller STILL fortfarande kundernas tidsfrister?
Vi fortsätter att ge våra kunder och partners bästa möjliga service och vara där för dem när de behöver oss. Vi föredrar service via digitala kommunikationskanaler för att minska direkt fysisk kontakt så långt som möjligt (i enlighet med hälsoinstitutionernas rekommendationer). Vi undviker personliga möten mellan anställda, kunder och partners som är eller har varit i ett av de utsedda riskområdena.
Hur fungerar det med service och reparationer?
Våra servicetekniker är fortfarande där för dig som pålitliga partners under dessa utmanande tider. Våra kunder kan lita på att vi kommer att uppfylla våra avtalsförpliktelser. Leveranskedjorna för reservdelar är intakta. Våra tekniker är utrustade så att service och reparationer kan utföras som vanligt och helst vid första besöket. Våra servicetekniker har instruerats att informera sig i förväg om särskilda säkerhetsåtgärder hos kunderna och att agera i enlighet med dessa. Till fördel för våra anställda och kunder kommer vi att försöka samla serviceförfrågningar för att undvika att behöva göra flera besök på kort tid.
Vilka interna åtgärder har vidtagits för att skydda anställda och skydda affärsverksamheten?
STILL har reagerat snabbt, beslutsamt och omfattande på spridningen av COVID-19. Från den utbredda kommunikationen av hygienåtgärder och regler om personliga hygienfaktorer (baserat på rekommendationer från hälsoorganisationer som WHO), till inrättandet av centrala och lokala kristeam och undvikande av alla icke-nödvändiga affärsresor och personalmöten, vi gör allt för att skydda våra anställda, kunder och affärspartners och för att säkra vår affärsverksamhet. Genom att använda vår interna informationsportal och pågående, proaktiv e-kommunikation säkerställer vi att alla våra anställda är så välinformerade som möjligt för att vi ska vara där för våra kunder så bra som möjligt.
Tillsammans tar vi oss genom krisen
Snabba lösningar med hjärta och själ
Erfarenhet och ett väl etablerat team av experter är viktigare nu än någonsin. Susanne Reduth och hennes team ger stöd till uthyrningskunder från sina hemmakontor med kompetent rådgivning och snabba och flexibla lösningar.
Fram till nyligen var morgonpendlingen till STILL fortfarande en självklarhet. Nu arbetar Susanne Reduth, affärsområdeschef för korttidshyra i Dortmund / Krefeld, och hennes team hemifrån i stället för att sitta på kontoret med kollegor.
Som så många andra. De har ändå lyckats hålla kontakten med alla kunder under tiden. "Vi visste att omställningen till att arbeta hemifrån måste ske snabbt och under den vanliga affärsverksamheten," säger Reduth. "Kritiska sektorer som livsmedelsaffärer och logistik litar på våra hyrelösningar just nu och behöver snabbt ytterligare fordon".
Hennes team är fullt operativt i överensstämmelse med dagens kundkrav. Reduth: " Vi har tillgång till över 33 000 hyrtruckar i Europa och är helt fokuserade på kundernas individuella behov och i vissa fall är dessa behov enorma. Den största efterfrågan för närvarande kommer från logistiksexperter, dryckesleverantörer, stormarknader och serviceföretag. Nuvarande toppar i efterfrågan kan täckas med våra hyrtruckar. Även kunder som inte vill eller inte kan binda sig för närvarande hyr truckar av oss. Vi vet att det under de nuvarande omständigheterna är desto viktigare att tillgodose kundernas behov. Vi finns här för våra kunder!"
För Susanne Reduth är en sak tydlig: hennes kollegor inom uthyrning och begagnatutrustning är hennes hjältar. De fortsätter att lägga sitt hjärta och själ i arbetet under dessa ovanliga tider, dag in dag ut, och ger allt för sina kunder!
Intralogistik för blommande blommor
De holländska STILL-serviceteknikerna Pascal Lefeber och Masud Salim ser till att blommor fortsatt kan skickas över hela världen.
Det holländska företaget Dillewijn Zwapak har producerat förpackningar för blommor och växter i 80 år. Huvudkontoret ligger i Amstelveen i Nordholland. Det är härifrån som Dillewijn levererar till odlare, exportörer, grossister och detaljhandelskedjor över hela världen.
Två automatiserade smalgångstruckar, STILL MX-X, hjälper till att ta hand om sömlösa logistiska processer. Precis som Pascal Lefeber och Masud Salim, står båda STILL-serviceteknikerna vid Dillewijns sida och ser till att smalgångstruckarna alltid är redo för användning och att de åker säkert genom lagret.
Serviceteknikerna samlar kommande uppgifter så att de kan utföra så många reparationer som möjligt vid ett besök. Innan de besöker en kund tar de kontakt via telefon och tar reda på de aktuella säkerhetskraven. Detta gör att Pascal Lefeber och Masud Salim kan utföra sitt arbete på ett sätt som är säkert för alla inblandade - det betyder att människor runt om i världen kan fortsätta att se fram emot säkert packade blommande blommor. För tillfället är de små nöjena viktigare än någonsin.
Digitala face-to-face konsultationer
Kundrådgivning och support utan personliga besök? Robert Zbrzeźniak och Grzegorz Gnitecki, STILL säljare i Polen, ger en inblick i sitt nya dagliga arbete.
En fast välkomnande handskakning, en stödjande klapp på axeln, kundernas möjlighet att röra och testköra en ny truck - det finns mycket som säljteamen på STILL brukade göra, som för närvarande måste undvikas i kontakten med kunder. Möten och försäljningsråd från hemmakontoret - fungerar det?
Det är utmanande, säger Robert Zbrzeźniak, STILL försäljningsrådgivare i Polen, ”men det är genomförbart och en fråga om attityd. Vi måste acceptera den nuvarande situationen som den är och fråga oss hur vi bäst kan vara där för våra kunder för tillfället, trots det. ”
Detta är en fråga som hans polska försäljningskollega Grzegorz Gnitecki också har ställt sig själv. Ett av de svar han har hittat är följande: ”Jag använder nu ofta videosamtal för att upprätthålla den personliga kontakten med mina kunder. Jag har aldrig gjort det förut. Det går inte en dag där Gnitecki inte ser åtminstone en kund i ögat digitalt för att diskutera detaljer eller förbereda offerter. "Det fungerar mycket bättre än väntat," sammanfattar den erfarna säljaren. "Jag rådgör med kunden ansikte mot ansikte, sedan förbereder jag offerten och pratar vanligtvis igenom kontraktet en gång till med min kontakt via videolänk." Företag värderar att STILL är tillgängligt för dig personligen när det behövs. ”Det är en exceptionell situation för våra kunder också. Det som är viktigt är att vi nu kommer igenom denna utmanande period så bra som möjligt tillsammans. Jag är övertygad om att affärspartnerskap kan bli ännu starkare av det. ”
För Grzegorz Gnitecki och Robert Zbrzeźniak är det under alla omständigheter uppenbart att de fortsätter att ge råd och stötta sina kunder efter bästa förmåga - nu mer än någonsin!
Uthyrningstruckar till Ungerns nationella ambulanstjänst
Tillsammans genom krisen: STILL Ungern stödjer den nationella ambulanstjänsten genom att leverera hyrtruckar gratis.
I hela världen kämpar människor från hälsosektorn i frontlinjen mot effekterna av coronavirus-pandemin. Detta är också fallet i Ungern, där mer än 8 000 anställda i den ungerska nationella ambulanstjänsten (OMSZ) ger allt för att ta hand om sjuka människor och hindra spridningen av viruset.
Knappheten av resurser är en av de största utmaningarna. Arbetsmaterial är bristfälligt och måste distribueras så snabbt som möjligt mellan ambulanserna och ca. 270 OMSZ-öppenvårdsstationer. Ambulanstjänsten har förlitat sig på STILL-truckar sedan länge.
För att stödja vår partner i kampen mot pandemin och som ett tecken på vår djupa tacksamhet tillhandahåller STILL Ungern nu OMSZ ytterligare fem truckar från den regionala hyrpoolen utan kostnad så länge det behövs för att få koronaviruskrisen under kontroll. STILL tillhandahåller RX 20 eltruckar, EXV höglyftare och CiTi One låglyftare speciellt utformade för leverans av varor i staden. OMSZ var nöjda med att kunna acceptera detta erbjudande. Bara två dagar efter upprättandet av kontakten var truckarna redan på plats. ”OMSZ: s engagerade anställda gör ett otroligt arbete just nu i kampen mot coronaviruset. Vi är mycket tacksamma för deras arbete och är glada över att kunna ge åtminstone ett litet bidrag med hyrtruckarna till deras enorma uppgift, ”konstaterar Attila Süle-Szigeti, HR-chef STILL Ungern.