Frequently Asked Questions

  • Hyreserbjudandet - Vad inkluderas i STILL hyra?

    Vi kan erbjuda rätt utrustning till de flesta uppgifter. Oavsett om du behöver elektriska truckar, förbränningsdrivna truckar, låg- och höglyftande truckar, drag- och plattformstruckar: STILL har trucken du behöver för varje enskild arbetssituation.

    Se själv: Till och med specialtillbehör som specialgafflar, klämaggregat eller dubbelpallsklämmor är inkluderade i hyresutbudet. Din fördel: Du får allt från en leverantör!

  • Hyreserbjudandet - Hur flexibel är STILLs hyresverksamhet?

    Vi på STILL gör det möjligt för dig att hyra utrustning över flexibla perioder, oavsett om det är i dagar, veckor eller månader.

    Oavsett om du har beslutat att hyra en kort tid eller har planer på lång sikt: Du kan lita på vår uthyrningsverksamhet! Detta innebär att du alltid är perfekt förberedd för tider av särskilt hög kapacitet eller om en av dina truckar skulle sluta fungera.

  • Hyra - När får jag en faktura?

    Du kommer att få (första) fakturan direkt efter inledningen av hyresperioden. Om hyrestiden sträcker sig över flera månader, kommer en faktura att skickas till dig automatiskt varje månad.

    Efter att hyrutrustning har fraktats tillbaka, kommer STILL att kontrollera utrustningen - du kommer slutligen att debiteras för eventuella skador på hyrtrucken.

  • Hyra - Om jag har frågor under hyrestiden?

    STILL kommer att finnas till hands under hela hyresperioden för eventuella frågor, underhåll och fullservice: vi finns här för dig! Naturligtvis kan du förlänga hyresperioden, även efter hyrestiden.

  • Hyra - Levereras trucken eller skall jag hämta den själv?

    STILL kan arrangera transporten fram och tillbaka och leverera hyrtrucken direkt till användningsplatsen. För denna service får du betala en avgift men du kan också boka eller sköta transporten själv.

  • Hyra - Hur får jag ett hyresavtal?

    Efter att STILL har fastställt dina exakta krav kommer du att få ett konkret erbjudande som du undertecknar och återsänder till STILL. I kombination med STILLs Allmänna hyresvillkor, kommer det undertecknade erbjudandet bli ditt hyresavtal.

  • Skador - Vad händer om utrustningen blir skadad?

    Kunden är ansvarig för alla skador som inte uppstår på grund av slitage. Kunden är skyldig att rapportera eventuella skador omedelbart till STILL och kommer att debiteras för skador.

    Om det uppstår skador kommer de snabbt och skickligt repareras av STILL Service - beredskap för driften av hyresobjektet garanteras av STILL för hela hyresperioden.

    Vid en reparation som tar längre tid, får kunden omedelbart byta till en annan truck under reparationstiden.

  • Tillbehör - Kan jag hyra vagntåg och vagnar?

    Du kan hyra E-ramar, C-ramar och lastbärare från STILL för ditt CX-T vagntåg.

  • Tillbehör - Kan jag hyra tillbehör för speciella arbetsuppgifter?

    STILL erbjuder också tillbehörsutrustning för uthyrning till alla motviktstruckar: allt från sidoföringsaggregat och specialgaffellängder till dubbla klämmor, STILL ger dig det bredaste sortimentet av tillbehör.

    Oavsett vad du behöver och till vilken uppgift kan vi hjälpa dig att få rätt tillbehörsutrustning!

  • Tillbehör - Hur kan jag få ett extrabatteri om vi vill köra flerskift?

    Vid normal användning räcker ett batteri för ett skift innan batteriet måste laddas. Om trucken används vid flera skift erbjuder STILL extrabatterier för de flesta hyrtruckar.

    Det innebär att ett batteri alltid kan laddas medan det andra används och fordonet är därmed klart för drift dygnet runt. Vid hyra av ett extrabatteri, kommer STILL naturligtvis även leverera nödvändig utrustning och laddningskabel.

  • Service och försäkring - vad skall jag tänka på?

    STILLs moderna hyresflotta garanterar dig effektivitet och nyaste teknik. Naturligtvis inkluderar din hyra en fullservice, du får alltså inte några följdkostnader för underhåll eller reparation. Självklart är alla våra truckar försäkrade.

Cookie Panel

STILL använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen online och för att kunna förbättra vår kundservice. Om du godkänner användningen av cookies surfar du vidare på våra webbplatser eller så läser du mer om våra dataskyddsriktlinjer här.